20110329

senyum seindah suria

Tersenyumlah kepada siapa saja nescaya anda akan mendapat cinta kasih mereka.
 Haluskan tutur kata anda nescaya mereka akan menyintaimu.
 Dan rendahkan hati kepada mereka, nescaya mereka akan menghormati anda


kan comel senyum macam ni..

tapi....
kenapa masih ramai susah nak senyum..
senyum adalah satu sedekah yang paling baik..
dengan senyum je kita dapat kenal ramai orang..
senyumlah kerana senyuman itu memberi kebahagian kepada seseorang..
dan sabar itu separuh daripada iman..

20110321

....

"Be yourself" is about the worst advice you can give some people..


20110318

"We proud to be MALAYSIAN"

ok entry aku hari ni tentang "JERSI MALAYSIA"
mula2 dulu semua orang segan nak pakai jersi ni..
kalau pergi mana2 selalunya tengok orang pakai jersi MU, LIVERPOOL, CHELSEA..
tapi sekarang orang mula dah pakai jersi Malaysia..
pergi shopping mall ke, kafe ke, pasar malam ke..semua dah tak malu nak pakai..
okey harap2 lepas ni team Malaysia semakin maju..
jangan hangat2 tahi ayam dah la..

okey kat bawah ni team perempuan Malaysia bawah 22 tahun..
cewah...hehehehe..(mak aku kata kekadang kita kena ada angan2) huhuhu...


my team



coach (nonoi)


goal keeper (ummi)


pertahanan (ria)


pemain tengah (it's me)

n the last 


penyerang (zura)

hahahahahahaha...poyo je lebih...
gambar ni ambik sebelum pergi tournament..


.. saya sayang kawan-kawan saya ..

p/s: hari ni genap 2 minggu nenekku pergi ke rahmatulah..
semoga rohnya ditempatkan bersama-sama orang2 yang beriman..
Alfatihah..amin..






20110314

Jerantut halaman ku....

ok hari ni entry aku pasal my hometown...
aku bukanlah anak jati jerantut,
tapi aku dibesarkan kat sana..
k ni ada cerita sikit macam ne jerantut tu boleh dapat nama..
Berdasarkan cerita orang tua-tua bahawa asal usul perkataan "Jerantut" adalah berasal dari perkataan "Jeram" dan "Tut" yang diambil daripada nama orang "Awang Tut" yang sering mengail di kawasan jeram di tengah-tengah Sungai Pahang. Sebelum timbulnya perkataan "Jerantut" Pekan ini dipanggil "Simpang Empat" iaitu satu tempat dimana Jalan Keretapi dari Gemas ke Kota Baharu bersilang dengan jalanraya dari Kuala Lipis ke Kuantan. Mulai tahun 1914 nama "Simpang 4" ditukar kepada "Jerantut".

ok ini lagu khas untuk orang2 jerantut...
video

p/s:esok nak g jalan2 kat changlun..
jom2 siapa nak ikut....

20110313

permulaan sebuah ceritera

salam buat semua...
hari tepat jam 11.37 mlm..(slps blik dri bli burger kat kafe)
ak dpt menyiapkan blog yg tlh mjadi pekasam beberape ari..
blog ini khas for my asigment subjek STID1013..
dri dulu lg nk wat blog..
tp mcm mls jer nk karang2 nie..
tp sem nie terpaksa jua krana untuk mndptkn 5 mrkh free..hehehe..
insyallah kalo ak ader mase ak akn sentiase update blog ini..
kalo x jd berulat la..
hahaha..
k la cau dlu..
                                               first time naik train..2 yg over skit..